• SIDSTE FRIST FOR LEVERING INDEN JUL - MANDAG DEN 17. DECEMBER KL 12:00

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er leveringstiden?
Op til 6 hverdage, dog afsendes langt de fleste allerede inden for 1-4 hverdage.

 

Hvor mange personer kan der være på trykket?
Jo flere personer der er i billedet, jo mere uskarpe bliver deres ansigter. Med andre ord: 1 ansigt bliver 4 gange så skarpt som 4 ansigter. Vi anbefaler at man kun får trykt 1 ansigt + evt. overkrop pr stykke julepynt. 2 til 4 personer kan også lade sig gøre, men kvaliteten bliver blot nedsat. Husk at der er forskel på størrelserne af trykfladerne på julepynten – f.eks. er vores porcelænsornamenter på ca 75 mm, meget større end et “snefnug” på kun 25 mm.

 

Hvor detaljeret er trykket?
Vi trykker de fleste af vores ting i 150 dpi, hvilket er en meget almindelig opløsning (et helt almindeligt magasin eller reklameavis er som regel trykt med 50-100 dpi). MEN! Husk nu at mange af vores tryk er ret små – f.eks er trykfladen på vores snefnug kun 25 mm i diameter. Det betyder at et helt familiebillede vil blive meget uskarpt, sammenlignet med et enkelt ansigt, eller én person. Tommelfinger regel: hvis du vil have 3 personer ved siden af hinanden, på ét tryk som har samme størrelse som en 5-krone – så er sandsynligheden at hver ansigt ikke bliver større en hullet 5-kronen. Hvorimod ét ansigt på en 5-krone, ville kunne udfylde det meste af 5-kronen. Her er et eksempel på et tryk til snefnug:


 

 

Hvilke format skal billeder være i ?
– Alle formater er fine – vores programmer understøtter stort set alle typer filer.
– Billeder fra alm. kameraer, smartphones, facebook, instagram, og scannede billeder er fine, sålænge det er originalfilen vi modtager.
– Hvis du sender billeder fra sociale medier, så vær sikker på at vi modtager den originale filstørrelse. (prøv evt. selv at zoome ind på billedet, og se om det bliver pixelleret/uskapt)
– Skærmbilleder fra smartphones er ikke gode, da opløsningen er for lav og da beskæringen ofte er for tæt (et skærmbillede betyder at man fotografere det som bliver vist på en skærm – dvs. man tager et foto af et foto).
– Hvis et skærmbillede er din eneste mulig, så zoom ud før du tager billedet.
Du skal ikke selv beskære billedet! – hellere forklar os hvad der skal zoomes ind på.

 

Tåler jeres julepynt opvaskemaskine?

Måske/måske ikke… Vi anbefaler det i hvertfald ikke – Vi erstatter ikke produkter som er gået i stykker pga opvaskemaskine.

 

Skal jeg selv montere mine fotos på julepyntet?
Ja på noget af vores julepynt vil vi gerne have at du selv monterer billedet. Det gælder for julekugler og metalornamenter. Årsagen er ganske simpel – nogle gange kommer vi til at sætte et billede lidt skævt på (ikke fordi vi er sjuskede, men fordi vi fejltolker billedet, da omgivelserne kan være svære at navigere efter – f.eks. ligger babyen ned, eller sidder babyen op…?) Så nemt er det:

 

 

Rabat/tilbud?
Når du handler for 500 kr, så betaler vi fragten :) Dette svarer til 6 stykker julepynt.

 

Hvad er jeres julepynt lavet af?

  • Vores store kugler er lavet i glas.
  • Den lille hvide kugle er lavet i porcelæn.
  • De 3 flade ornamenter, snefnug og klokker er lavet i metal.
  • Vores 4 flade hvide ornamenter er lavet i porcelæn med lak.

 

Er jeres tryk farveægte?
Nej – vores tryk bliver fremkaldt under en opvarmningsprocess, og desværre kan vi ikke altid ramme farverne 100%. MEN vi gør som altid vores bedste – og synes selv at vi gør det ret godt 🙂

 

Hvordan er kvaliteten af jeres julepynt?

Med reference i kundernes udtalteser på facebook og trustpilot, så er vores produkter i top! 
Kvaliteten er god! – men igennem årene har vi lært at vi alle ikke har samme forventningsniveau. Så nu siger vi istedet at det er gennemsnitligt. Husk nu på at størstedelen af produktets pris går til forberedelse og trykning af dine billeder, samt pakning og afsendelse. Der kan være små skønhedsfejl i nogle af produkterne, men det er charmen ved håndlavede og delvist håndlavede produkter. Hvis du ikke er tilfreds med tilsendte produkter, så tager vi dem selvfølgelig retur – og vi sender gerne en GLS label til dig, så du kan bytte eller annullere dit køb hos os, helt kvit og frit 🙂

 

Får man en korrektur?
Nej. ikke som standart – du kan dog bestille en korrektur, som du finder et link til under hvert produkt.

 

Hvad hvis jeg ikke er tilfreds med tilsendte produkt?
Hvis produktet indeholder tydelige fejl, eller hvis farverne i trykket er helt ved siden af så bytter vi selvfølgelig. Vores produkter er lavet til at hænge på et juletræ eller i en dekoration, som oftest ses lidt på afstand, så man kan altid finde små fejl hvis man sidder med det i hånden. Vores billeder her på siden og på facebook er helt autentiske, så du kan tydeligt se hvad du kan forvente. Når du bestiller et produkt har du mulighed for at tilføje en bemærkning. Her kan du evt skrive at vi skal zoome eller beskære en bestemt del af billedet. Hvis vi misforstår kundens kommentar og laver en fejl, så bytter vi selvfølgelig uden at blinke. Har vi til gengæld lavet et fejlfrit tryk på et fejlfrit produkt, som i øvrigt stemmer over ens med kundens kommentar/beskrivelse, er det ikke sikkert at vi vil bytte. Hvis en kunde har specifikke krav til os kan det være en god ide at tilkøbe en korrektur. Du finder et link hertil under alle produkter.

 

 

Kan man ringe til jer?
Nej desværre ikke - men du kan altid fange os på mail: info@bestshops.dk